صفحه اصلی > اخبار : چانه‌زنی بر سر دستمزد؛ سبد معیشت کارگران چقدر تعیین می‌شود؟

چانه‌زنی بر سر دستمزد؛ سبد معیشت کارگران چقدر تعیین می‌شود؟

چانه‌زنی بر سر دستمزد؛ سبد معیشت کارگران چقدر تعیین می‌شود؟ | da86d8a7d986d987d8b2d986db8c d8a8d8b1 d8b3d8b1 d8afd8b3d8aad985d8b2d8afd89b d8b3d8a8d8af d985d8b9db8cd8b4d8aa daa9d8a7d8b1daaf 65eee9b872c41

نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: درباره سبد معیشت کارگران به نظر می‌رسد که طی امروز و فردا رقم نهایی مشخص شود؛ اما نظر نمایندگان کارگران در محدوده ۲۴ میلیون تومان است.

علیرضا میرغفاری نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: فردا نخستین جلسه شورای عالی کار با دستور مزد ۱۴۰۳ تشکیل خواهد شد.

او ادامه داد: ذیل شورای عالی کار، کمیته مزد همچنان در حال بررسی اعداد و ارقام برای تصمیم گیری در مورد سبد معیشت کارگران است. شایان ذکر است که در مورد سبد هنوز به توافق نهایی نرسیده ایم.

نظرات کارشناسی بر تعیین سبد معیشت

میرغفاری تأکید کرد: در موضوع سبد معیشت، در تلاشیم که با کار کارشناسی جلو برویم؛ به همین دلیل ملاک عمل را بر نظرهای کارشناسی قرار داده ایم؛ در واقع تصمیم داریم بر اساس نظر مراجع رسمی به عدد مشخصی برسیم.

او ادامه داد: در رابطه با سبد معیشت به نظر می‌رسد که طی امروز و فردا رقم نهایی مشخص شود؛ اما نظر نمایندگان کارگران در محدوده  ۲۴ میلیون تومان است.

سبد معیشت کارگران

اختلاف چندانی در نظر نمایندگان کارگری و کارفرمایی نیست

نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: چانه‌زنی برای رقم سبد معیشت ادامه دارد؛ البته به دلیل پیشرفت کار از طریق کارشناسی مراجع رسمی اختلاف چندانی در نظر نمایندگان کارگری و کارفرمایی نیست.

وی بیان کرد: مزد به شدت از سبد معیشت فاصله گرفته است؛ از همین رو شرکای اجتماعی در شورای عالی کار باید تلاش کنند که دستمزد کارگران را در اطراف سبد معیشت ترمیم کنند و افزایش دستمزد به اندازه تورم به هیچ وجه پاسخگوی نیاز معیشتی کارگران نیست.

پست های مرتبط

خبر خوش وزیر کار برای کارگران/ قانون بیمه بیکاری اصلاح شد

صولت مرتضوی، وزیر کار، گفت : بخشی از کارگران مشمول این قانون…

26 اردیبهشت 1403

امکان فروش این خودرو معروف در سامانه یکپارچه/ 30 روزه تحویل بگیرید!

این خودرو با موعد تحویل ۳۰ روزه عرضه می شود و علاقه…

26 اردیبهشت 1403

فروشندگان عطر و ادکلن پا در کفش طلافروش ها کردند/ علت اعتراض چیست؟

طبق قانون بودجه ۱۴۰۳ باید ۵۰ درصد از بودجه عمومی دولت از…

26 اردیبهشت 1403

دیدگاهتان را بنویسید