صفحه اصلی > مالی و حسابداری : چگونه از شر بدهی‌ها در حسابداری خلاص شویم؟

چگونه از شر بدهی‌ها در حسابداری خلاص شویم؟

چگونه از شر بدهی‌ها در حسابداری خلاص شویم؟ | چگونه از شر بدهی ها در حسابداری خلاص شویم؟

داشتن بدهی بیش از حد می‌تواند از طرق مختلف باعث مشکلات مالی به خصوص در امور حسابداری شود. ممکن است برای پرداخت بدهی دچار مشکل شوید یا امتیاز دریافت وام‌تان با بدهی‌های معوقه آسیب ببیند و واجد شرایط بودن برای وام های بیشتر را سخت‌تر کند. در ادامه این مقاله سعی داریم به این موضوع بپردازیم که چگونه از شر بدهی‌‌ها خلاص شویم؟

چگونه از شر بدهی‌ها در حسابداری خلاص شویم؟ | Picture2 1

8 شیوه برای رهایی از بدهی‌ها در حسابداری

بدهی‌ها در حسابداری می‌تواند شامل انواع قسط‌های وام، خرید و یا پرداخت‌های حقوق کارکنان و …. باشند. داشتن بدهی بیش از حد می‌تواند استرس زا باشد، رهایی از بدهی‌ها می تواند شما را در سلامت مالی بهتری قرار دهد و فرصت‌های مادی بیشتری را باز کند.

1.      صورت‌حساب بدهی‌ها را درآورید!

تمام صورت‌حساب‌های وام و بدهی‌های مد نظر خود را مرور کنید و به طور کامل متوجه شوید که چه مقدار بدهی در هر ماه دارید و همچنین چه میزان بهره بابت بدهی‌های مختلف پرداخت خواهید کرد. اطمینان حاصل کنید که تعهدات بدهی ماهانه، کمتر از درآمد شما است.

2.      یک استراتژی بازپرداخت برنامه ریزی کنید!

به جای صرف پول برای هر یک از بدهی‌های خود، به این فکر کنید که ابتدا کدام بدهی را می خواهید پرداخت کنید. درواقع باید بدهی‌ها را برای پرداخت اولویت‌بندی کرد. هدف قرار دادن بدهی‌های سنگین‌تر بهترین روش شروع در خلاصی از بدهی است. با این حال، برخی از افراد معتقدند که پرداختن به کمترین مقدار بدهی در ابتدا برای آن‌ها انگیزه بیشتری در جهت پرداخت بدهی‌های سنگین‌تر ایجاد می‌کند.

3.      تعدیل بدهی انجام دهید!

اگر رتبه اعتباریتان (مولفه اساسی برای اعطای تسهیلات از بانک‌ها) به شما اجازه می‌دهد، سعی کنید وام بزرگتر و کم بهره بگیرید و بدهی‌های خود را با این وام تلفیق کنید. این موضوع می‌تواند با به حداقل رساندن بدهی، روند پرداخت بدهی شما را تسریع کند.

4.      میزان پرداختی‌های بدهی را افزایش دهید!

در صورت امکان، میزان پرداختی را که به بدهی خود اختصاص می‌دهید دو برابر کنید، به خصوص برای بدهی‌هایی با بهره بالا. افزایش میزان پرداختی‌های بدهی‌ها، می‌تواند زمان لازم برای رهایی از بدهی را سرعت بخشد. با افزایش مبلغ پرداختی خود، نرخ کلی کاهش بدهی خود را افزایش داده و درنتیجه کل بهره‌های را که پرداخت خواهید کرد، کاهش می‌دهید.

5.      رتبه اعتباری خود را بررسی کنید!

رتبه اعتباری خود را بررسی کنید و گزارش اعتباری خود را از نظر میزان اعتبار مورد سنجش قرار دهید. در نظر داشته باشید حداقل یک بار در سال می‌توانید گزارش اعتباری خود را از بانک‌هایی که به آن‌ها بدهی دارید را دریافت نمایید.

گزارش اعتباری شما می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید بدهی شما چگونه بر امتیاز اعتباری شما تأثیر می‌گذارد. می‌توانید ببینید که آیا تعداد قابل توجهی تاخیر در پرداخت دارید یا نسبت بالایی از رتبه اعتباری برخوردارید. با بررسی گزارش اعتباری خود در موسسات مالی و بانک‌های مختلف می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام بدهی‌های بانکی و وام‌ها اولویت بیشتری برای پرداخت دارند.

6.      هزینه‌های غیر‌ضروری را کاهش دهید!

کاهش هزینه‌های غیرضروری موضوع مهمی برای رهایی از بدهی است. مخارج منظم خود را بررسی کنید و مشخص کنید که چه مواردی ضروری هستند، مانند غذا، مسکن و آب و برق و کدام غیر‌ضروری هستند، مانند تفریحات، جلسات و خرید‌های غیرضروری. کاهش هزینه‌های غیرضروری می‌تواند پول بیشتری دراختیارتان قرار دهد تا از بدهی‌هایتان خلاص شوید.

7.      با یک مشاور مالی حرفه‌ای مشورت کنید!

مشورت با یک مشاور اعتباری یا مشاور مالی می‌تواند به شما در درک موقعیت و گزینه‌های خود برای رهایی از بدهی کمک کند. مشاوران حرفه‌ای می‌توانند شما را از طریق بهترین استراتژی‌ها برای خلاص شدن از بدهی‌ها در حسابداری راهنمایی کنند. یک مشاور اعتباری همچنین ممکن است با ترفند‌هایی هنگام ملاقات با طلبکاران زمان لازم برای پرداخت بدهی را کسب کند. با این حال، مراقب متخصصان اعتباری باشید که کارمزدهای بالایی دریافت می‌کنند.

8.      سراغ تسهیلات قرض‌الحسنه بروید!

اگر هنوز برای پرداخت بدهی خود با درآمدتان مشکل دارید، می‌توانید اقدامات دیگری انجام دهید. اگر در پرداخت‌های خود عقب مانده اید، می‌توانید تسهیلات قرض‌‌الحسنه از موسسات مالی یا برخی از بانکی دریافت کنید. در نظر داشته باشید این نوع وام‌ها در شرایط خاصی به متقاضیان پرداخت می‌شوند و مبلغ وام در اکثر موارد محدود است. با این استراتژی، شما می‌توانید میزان بدهی خود را کاهش دهید.

شما می‌توانید از شر بدهی‌ها در حسابداری خلاص شوید و همزمان پس انداز کنید، اما باید بودجه و برنامه ریزی داشته باشید. اول، همیشه حداقل پرداخت‌های وام و بدهی‌های خود را بپردازید. سپس با توجه به اهداف خود، پول اضافی را برای پرداخت بدهی سنگین‌تر و پس انداز اختصاص دهید. دریافت وام‌های بدون بهره موسوم به وام قرض‌الحسنه نیز می تواند به کاهش میزان بدهی‌ها کمک کند.

 

پست های مرتبط

استفاده از ربات‌های نرم‌افزاری (RPA) در حسابداری خودکار

ربات‌های نرم‌افزاری (RPA) یا (Robotic Process Automation) دنیای حسابداری را کاملاً متحول…

نقش تحلیل‌های پیش‌بینی کننده در مدیریت مالی مدرن

در دنیای مدیریت مالی مدرن، استفاده از تحلیل‌های پیش‌بینی کننده به یکی…

مفهوم نوین گزارشگری مالی لحظه‌ای (Real-time Financial Reporting) چیست؟

در این مقاله، قصد داریم به معرفی مفهوم نوین گزارشگری مالی لحظه‌ای…

دیدگاهتان را بنویسید