صفحه اصلی > اخبار : فروشندگان عطر و ادکلن پا در کفش طلافروش ها کردند/ علت اعتراض چیست؟

فروشندگان عطر و ادکلن پا در کفش طلافروش ها کردند/ علت اعتراض چیست؟

فروشندگان عطر و ادکلن پا در کفش طلافروش ها کردند/ علت اعتراض چیست؟ | d981d8b1d988d8b4d986d8afdaafd8a7d986 d8b9d8b7d8b1 d988 d8a7d8afdaa9d984d986 d9bed8a7 d8afd8b1 daa9d981d8b4 d8b7d984d8a7d981d8b1d988d8b4 6644906614078

طبق قانون بودجه ۱۴۰۳ باید ۵۰ درصد از بودجه عمومی دولت از مالیات تامین شود که بخشی از این مالیات باید از طریق اصناف و مشاغل دریافت تا عدالت مالیاتی در کشور برقرار شود. یکی از بخش‌هایی که باید مالیات پرداخت کنند اصناف و فروشندگان هستند که اخیرا با توجه به قانون مالیات بر ارزش افزوده و عدم اطلاع رسانی دقیق از این  قانون برخی از اصناف مانند آرایش و بهداشتی و عطریجات  دست به اعتصاب و اعتراض کردند.

براساس این گزارش روز گذسته جمعی از اعضای صنف آرایشی و بهداشتی و عطریجات برای آگاهی از شیوه پرداخت مالیات بر ارزش افزوده کالا‌های خود که به صورت قاچاق و از مبادی غیر رسمی وارد کشور می‌شود مقابل سازمان امور مالیاتی جمع شدند.

بنابر گفته تعدادی از اعضای حاضر در این تجمع از آنجایی که بخش عمده‌ای از فروش کالا‌های این صنف از مبادی غیر رسمی وارد کشور می‌شود، مالیاتی برای آن پرداخت نمی‌شود. در صورتی وارد کنندگان کالا از مبادی رسمی بابت همین نوع کالا در هنگام ورود مالیات بر ارزش افزوده بپردازند. آنها همچنین خواستار ارائه آموزش‌های لازم از طرف اتحادیه‌های متبوع و سازمان امور مالیاتی در خصوص اجرای قوانین مالیاتی بودند.

سال گذشته صنف عطر و ادکلن و لوازم آرایشی از اتحادیه خرازی‌ها جدا شده است

در ادامه علی توسطی دبیر کل اتاق اصناف ایران  در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص ماجرای اعتراض و اعتصاب صنف عطر و ادکلن گفت: سال گذشته صنف عطر و ادکلن و لوازم آرایشی از اتحادیه خرازی‌ها جدا شده است. ادعای اتحادیه عطر و ادکلن این است که اتحادیه خرازی سال گذشته به آن‌ها اعلام نکرده است که مشمول پرداخت ارزش افزوده هستندکه  همین موضوع باعث شده است که صنف عطر و ادوکلن مشمول جریمه مالیاتی شود در خواست صنف عطر و ادکلن و آرایشی بهداشتی این است که ارزش افزوده ۱۴۰۲ از آن‌ها گرفته نشود و ارزش افزوده ۱۴۰۳ را هم از شش ماه دوم سال پرداخت کنند.

پیش از این هم موحدی بک نظر سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان این که سازمان امور مالیاتی کشور در تلاش برای برقراری عدالت مالیاتی در تمامی بخش‌ها است گفته بود: ایجاد فرهنگ سازی و همچنین آموزش برای پرداخت مالیات در قالب سامانه مودیان یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که سازمان امور مالیاتی کشور در دستور کار خود قرار داده است. سازمان امور مالیاتی کشور به صورت کامل با تمامی اصناف و اتحادیه در ارتباط است و تمامی تلاش خود را برای رفع موانع و مشکلات در دستور کار خود قرار می‌دهد.

گفتنی است، مسئولان سازمان امور مالیاتی کشور جهت بررسی ابعاد بیشتر موضوع با نمایندگان  صنوف اتحادیه عطر و ادکلن  به گفت و گو پرداختند و در جریان مشکلات و دغدغه‌های این صنف قرار گرفتند باشگاه خبرنگاران جوان  همچنان پیگیر آخرین اخبار در این زمینه خواهد بود.

پست های مرتبط

آغاز فروش سدان ایران خودرو ویژه این متقاضیان در سامانه یکپارچه+شرایط

ایران خودرو اعلام کرد:شرایط انتخاب و واریز وجه برای متقاضیان با اولویت زمستان…

9 خرداد 1403

خبر خوب برای صاحبخانه ها / این خانه ها از مالیات معاف شدند!

برای بخشی از معاملات و دارایی های بازار مسکن که‌ اثر گذار…

9 خرداد 1403

پیشرفت‌های خوبی در نظام مالیاتی شروع شده است/ شاهد ارتقای مالیات ستانی عادلانه هستیم

اقبال شاکری درباره تاثیر اصلاح نظام مالیاتی برای رفتن به سمت مالیات…

8 خرداد 1403

دیدگاهتان را بنویسید