صفحه اصلی > اخبار : پیشرفت‌های خوبی در نظام مالیاتی شروع شده است/ شاهد ارتقای مالیات ستانی عادلانه هستیم

پیشرفت‌های خوبی در نظام مالیاتی شروع شده است/ شاهد ارتقای مالیات ستانی عادلانه هستیم

پیشرفت‌های خوبی در نظام مالیاتی شروع شده است/ شاهد ارتقای مالیات ستانی عادلانه هستیم | d9bedb8cd8b4d8b1d981d8aad987d8a7db8c d8aed988d8a8db8c d8afd8b1 d986d8b8d8a7d985 d985d8a7d984db8cd8a7d8aadb8c d8b4d8b1d988d8b9 66558c465ec10

اقبال شاکری درباره تاثیر اصلاح نظام مالیاتی برای رفتن به سمت مالیات ستانی عادلانه، اظهار داشت: با اصلاحات رخ داده در نظام مالیاتی و رفتن به سمت شناسایی مشاغل و بخش‌های دیگری که در این سال‌ها مالیات چندانی پرداخت نمی‌کردند، درآمدهای مالیاتی کشور جهش خوبی پیدا کرده و اقدامات مالیاتی دولت سیزدهم به طور کامل مبتنی بر تحقق عدالت و کاهش فرار مالیاتی بوده است.

شاکری با اشاره به اینکه جهش درآمدهای مالیاتی بدون وارد کردن فشار به مودیان شفاف رخ داده است، بیان کرد: در اصلاحات اخیر نظام مالیاتی تلاش شده تا مالیات مشاغل به خصوص تمرکز بر مشاغل خاص گذاشته شود و به این ترتیب در بخش مشاغل خاص شاهد حرکت به سمت عدالت و اخذ مالیات مبتنی بر درآمدها و به شکل عادلانه هستیم.

وی تصریح کرد: یک اتفاق خوب در نظام مالیات ستانی کشور در این چند ساله رخ داده و با ایجاد سامانه‌های هوشمند به میزان زیادی جلوی فرارهای مالیاتی گرفته شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: برخی مشاغل خاص در طول سال‌های گذشته مالیات واقعی خود را نمی‌پرداختند؛ بنابراین برای رفع تبعیض و تحقق عدالت مالیاتی از این وجه نیز تلاش شده مالیات واقعی مشاغل خاص اخذ شود تا عدالت بین کارمند و کارگر با مشاغل خاص با درآمدهای کلان تحقق یابد.

شاکری خاطر نشان کرد: تاکید مجلس در افزایش درآمدهای مالیاتی و اصلاحات قوانین مالیاتی عدم فشار به تولیدکنندگان و کارمندان بوده است.

وی اظهار کرد: در اصلاحات اخیر قانون مالیات ها بیشترین فشار به دانه‌درشت‌ها و فراریان مالیاتی بوده است؛ با این قوانین پیشرفت‌های خوبی در نظام مالیاتی شروع شده، از سوی دیگر اصلاحات انجام شده در راستای برقراری عدالت مالیاتی و اخذ مالیات عادلانه از مشاغل و خصولتی‌ها بوده است.

عضو کمیسیون عمران  در پایان گفت: یکی از اقدامات انجام شده در اصلاح نظام مالیاتی حذف ممیزهای مالیاتی بوده تا دخالت انسانی به صفر برسد و مودیان مالیاتی خودشان پرونده مالیاتی خود را تکمیل کنند و از سوی دیگر با توجه به تراکنش‌ها و ورودی و خروجی حساب از آنها مالیات اخذ شود.

منبع : خبرگزاری ایرنا

پست های مرتبط

داده‌محوری و هوشمندسازی نظام مالیاتی، رویکرد اصلی نظام مالیاتی

در نخستین اجلاس مدیران مالیاتی سراسر کشور در دولت چهاردهم که با…

16 مهر 1403

تکالیف مؤدیان درخصوص اظهارنامه پیش‌فرض مالیات بر ارزش ‌افزوده تابستان 1403

سازمان امور مالیاتی کشور با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با عنایت به…

16 مهر 1403

رفع محدودیت‌های تجارت خارجی، مهمترین مطالبه تاجران بخش خصوصی

نمایندگان بخش خصوصی در نشست با رئیس سازمان توسعه تجارت، رفع محدودیت‌ها…

15 مهر 1403

دیدگاهتان را بنویسید