صفحه اصلی > اخبار : چگونگی معافیت پرداخت مالیات بر درآمد اجاره و خانه‌های خالی

چگونگی معافیت پرداخت مالیات بر درآمد اجاره و خانه‌های خالی

چگونگی معافیت پرداخت مالیات بر درآمد اجاره و خانه‌های خالی | da86daafd988d986daafdb8c d985d8b9d8a7d981db8cd8aa d9bed8b1d8afd8a7d8aed8aa d985d8a7d984db8cd8a7d8aa d8a8d8b1 d8afd8b1d8a2d985d8af d8a7 670b9f81b7888

خوزستان معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در خصوص سامانه املاک و اسکان و شرایط و چگونگی معافیت از پرداخت مالیات خانه‌های خالی توضیحاتی ارایه کرد.

محمد جامع درباره آخرین وضعیت قوانین مربوط به خانه‌های خالی اظهار کرد: بر اساس قانونی که در سال ۱۴۰۰ درباره خانه‌های خالی مصوب شد، تمام افراد موظف هستند محل سکونت خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت کنند.

وی افزود: این املاک شامل تمام املاکی است که سند آن به نام مالک در سازمان ثبت و اسناد صادر شده است و تحت مالکیت وی شناخته می‌شود.

معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: افرادی که اطلاعات ملک خود را در سامانه ثبت نکنند، ملک آن‌ها به ‌عنوان خانه خالی شناخته می‌شوند و بر اساس قانون، مشمول مالیات و جرایم مربوطه خواهند شد. بنابراین توصیه می‌شود افرادی که قصد استفاده از معافیت مالیاتی را دارند، اطلاعات خود را در سامانه ثبت کنند.

جامع در مورد معافیت مالیاتی عنوان کرد: وفق بند «ج» ماده ۱ قانون ساماندهی، صاحبخانه‌هایی که ملک خود را به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر، اقشار سه دهک پایین جامعه و افراد تحت پوشش بهزیستی با تاییدیه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کمیته امداد اجاره دهند، مشمول ۱۰۰ درصد معافیت مالیات بر درآمد اجاره خواهند شد.

وی ادامه داد: مستند به بند «ب» ماده یک قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بهاء مالکانی که قرارداد اجاره خود را به مدت دو سال با مستاجر ببندند، شامل ۷۰ درصد معافیت مالیاتی می‌شوند و اگر قرارداد سه‌ساله باشد، از ۱۰۰ درصد معافیت مالیاتی برخوردار خواهند شد.

معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در پایان درباره وظایف شهرداری‌ها در خصوص خانه‌های خالی عنوان کرد: وظایف شهرداری‌ها شامل شناسایی و معرفی خانه‌های خالی است و مالیاتی که این افراد پرداخت می‌کنند، به شهرداری‌ها تعلق می‌گیرد تا در بافت‌های فرسوده هزینه شود.

پست های مرتبط

مهلت ارسال اظهارنامه پیش‌فرض مالیات بر ارزش افزوده دوره تابستان ۱۴۰۳ تمدید می شود

مهدی موحدی بکنظر، سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: با عنایت به…

29 مهر 1403

افزایش معافیت مالیاتی به 200 میلیون تومان در لایحه بودجه سال آینده

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، عبدالناصر همتی وزیر امور اقتصادی و دارایی…

23 مهر 1403

صدور 7 همت برگ تشخیص مالیاتی برای 566 هزار خودروی لوکس مشمول

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: در…

21 مهر 1403

دیدگاهتان را بنویسید