صفحه اصلی > اخبار : مالیات جدید در راه است؟

مالیات جدید در راه است؟

مالیات جدید در راه است؟ | d985d8a7d984db8cd8a7d8aa d8acd8afdb8cd8af d8afd8b1 d8b1d8a7d987 d8a7d8b3d8aad89f 660d1b1a838e7

بابک نگاهداری درباره احکام برنامه هفتم درباره مالیات و افزایش درآمدهای مالیاتی از طریق کنترل معافیت‌ها اظهار داشت: بحث اصلی برای کنترل فرارهای مالیاتی هوشمندی سامانه‌ها از جمله سامانه مودیان و سامانه پایانه‌های فروشگاهی است و در واقع هوشمندی سامانه اصلی‌ترین ابزارهای کنترلی محسوب می‌شود.

نگاهداری ادامه داد: هر چه با سامانه محوری و هوشمندسازی شفافیت اقتصادی را بالا ببریم می‌توان به همان اندازه جلوی فرار مالیاتی را بگیریم.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: با هوشمندسازی و سامانه محوری می‌توان مودیان جدید شناسایی کرد و از این طریق هم درآمدهای مالیاتی افزایش پیدا می‌کند.

نگاهداری درباره نگرانی‌ها در خصوص افزایش پایه‌های مالیاتی در برنامه هفتم تاکید کرد: جهت‌گیری‌ها برای افزایش پایه‌های مالیاتی و تعیین پایه‌های جدید به سمت مودیان‌های بزرگ است و پایه‌های مالیاتی جدید ارتباطی با مودیان خرد و متوسط ندارد و در قانون پایانه‌های فروشگاهی منافع مودیان خرد و متوسط دیده شده و معافیت‌هایی برای این مودیان در نظر گرفته شده است.

او همچنین درباره کاهش معافیت‌های مالیاتی در برنامه هفتم گفت: معافیت‌های پراکنده و بدون منطق در برخی از موارد، یکی از مشکلات نظام مالیاتی کشور است و تمرکز برنامه هفتم بر این است که معافیت‌های مالیاتی بدون منطق را حذف کنیم.

پست های مرتبط

داده‌محوری و هوشمندسازی نظام مالیاتی، رویکرد اصلی نظام مالیاتی

در نخستین اجلاس مدیران مالیاتی سراسر کشور در دولت چهاردهم که با…

16 مهر 1403

تکالیف مؤدیان درخصوص اظهارنامه پیش‌فرض مالیات بر ارزش ‌افزوده تابستان 1403

سازمان امور مالیاتی کشور با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با عنایت به…

16 مهر 1403

رفع محدودیت‌های تجارت خارجی، مهمترین مطالبه تاجران بخش خصوصی

نمایندگان بخش خصوصی در نشست با رئیس سازمان توسعه تجارت، رفع محدودیت‌ها…

15 مهر 1403

دیدگاهتان را بنویسید